Türkiyenin En Kapsamlı Sağlık Forumu
merhaba sayın ziyaretçimiz

forumumuzdan daha etkili şekilde faydalanmak için lütfen 1 dk sürecek olan kayıt işlemini gerçekleştiriniz. esaglik.tr.cx in faydalı olması dilekleriyle iyi forumlar dileriz
Türkiyenin En Kapsamlı Sağlık Forumu
merhaba sayın ziyaretçimiz

forumumuzdan daha etkili şekilde faydalanmak için lütfen 1 dk sürecek olan kayıt işlemini gerçekleştiriniz. esaglik.tr.cx in faydalı olması dilekleriyle iyi forumlar dileriz
Türkiyenin En Kapsamlı Sağlık Forumu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Türkiyenin En Kapsamlı Sağlık Forumu

Hastalıklar ve tanımları saglıklı yaşam tiyoları şifalı bitkiler
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Çocuklarda Öğrenme Bozukluğu 1

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 108
Kayıt tarihi : 05/05/09

Çocuklarda Öğrenme Bozukluğu  1 Empty
MesajKonu: Çocuklarda Öğrenme Bozukluğu 1   Çocuklarda Öğrenme Bozukluğu  1 EmptyÇarş. Mayıs 06, 2009 10:22 pm

Haftanın günlerini öğrenebilecek mi?, Marsta yaşam üzerine konuşabiliyor, ama 2 ile 2yi neden toplayamıyor?, Niye okulda iyi değil?, dedeyi neden bebe diye okuyor?, b ve d harfleri arasındaki farkı göremiyor mu?, Anlamını bildiği bu kelimeleri neden okuyamıyor? Neden aklı kadar başaramıyor?, Dört farklı aritmetik probleminin hepsine birden neden aynı cevabı veriyor?...

, Çok iyi bir çocuk, çok çalışıyor ama neden yapamıyor?, Her yıl aynı noktada, sanki yalnızca yaşı büyüyor. Anne babalarda bu soruları uyandıran çocuk kimdir? Onlar okulda başarısız, ama zeki çocuklardır. Bu çocuklar çiniyi için diye okurlar. 41i 14 yazarlar, pyi d, dyi b yazarlar ve bir kelimeyi oluşturan harflerin sırasını hatırlayamazlar. Ödevlerini tahtadan alamazlar, kaybederler, kitaplarının yerini unuturlar, eşyalarını kaybederler, içinde bulundukları yılı, günü ve mevsimi ayırt edemezler. Kahvaltıya öğle yemeği diyebilirler; dün, bugün ve yarını karıştırabilirler. Gördüklerini hatırlayamazlar ya da zihinlerinde canlandıramazlar. Bu çocuklar sınıfta öğrenemezler. Bu çocuklar, bir cümle ya da fikrin ortasından başlayabilirler ya da bir cümlenin ortasında durabilirler. Bazı durumlarda toplama, çarpma yapabilirler; ama çıkartma ya da bölme yapamazlar. Kimi zamanda matematiği yalnızca zihinden yapabilirler, ama yazamazlar. Kelimeleri yüksek sesle okurken harfleri ve heceleri atlayabilirler ya da ekleyebilirler. ALTI YAŞINA GELEN tüm normal çocuklar artık bir eğitim alabilecek zihinsel gelişim düzeyine gelirler. Okula giderler ve ilk öğrendikleri şey okumaktır. Öğrenme bozukluğu adı verilen sorunu yaşayan çocuklarda ise bu hazırlık henüz tamamlanmamıştır. Öğrenmeye yardım eden zihinsel organizasyon bazı bakımlardan yeterli değildir. Okuyamazlar, yazamazlar, matematikte zorluklar yaşayabilirler; ancak zekâ düzeylerinde bir sorun yoktur. Bu çocuklar, özellikle öğrenme bozukluğunun tanınmadığı toplumlarda okulda ve ailelerinde anlaşılamama sorunu yaşarlar. Okuyamadıkları ya da yazamadıkları için zekâ düzeylerinden kuşku duyulur. Aileler paniğe kapılır, öğretmen öğretememenin sıkıntısını duyar ve giderek büyüyen bir sorunlar yumağıyla çoğunlukla herkes çocuğa yüklenir durur. Tabii bu yüklenme biraz boşadır, çünkü çocuğun bu farklı durumuna ilişkin pek bir şey bilinmiyordur. Yalnızca öğretmek vardır. Bu tablonun sergilendiği bir çocuk için bir doktor nörolojik bir olgunlaşmamışlık ya da minimal beyin disfonksiyonu; bir eğitimci öğrenme bozukluğu adlandırmalarını kullanır.

Öğrenme bozukluğunun son yıllarda en çok kabul gören tanımı 1988 yılında Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Öğrenme Bozukluğu Birleşik Komitesi NJCLD tarafından yapılmıştır. Bu tanıma göre, Öğrenme bozukluğu genel bir terimdir ve dinleme, konuşma, okuma, yazma, akıl yürütme ile matematik yeteneklerin kazanılmasında ve kullanılmasında önemli güçlüklerle kendini gösteren heterojen bir bozukluk grubudur. Bu bozuklukların bireyin yapısıyla ilgili olduğu ve merkezi sinir sistemindeki işleyiş bozukluğuna bağlı olduğu varsayılıyor. Ayrıca kendini idare etme, sosyal algılama ve sosyal etkileşim sorunları da birlikte görülebilir. Bu tanım, sorunun yaşla birlikte düzelmediğini ve öğrenme bozuklukları ile öğrenme sorunlarının farklı olduğunu vurgulamaktadır. Öğrenme bozukluğu, genel kapsamlı bir terim; çünkü, çok sayıda sorunu içeriyor. Örneğin, okuma sorunları için disleksi dyslexia, yazı sorunları için disgrafi disgraphia, matematik sorunları için diskalkuli dyscalculia terimleri kullanılıyor ve öğrenme bozukluğu bu sorunların tümünü içeriyor. Öğrenme sorunlarından diğer bir grup da hiperaktivite ve dikkat eksikliği bozukluğu gibi terimlerle adlandırılıyorlar.

Öğrenme bozukluğunun ortaya çıkmasının tek bir nedeni yok. Doğum öncesi yetersiz beslenme, annenin geçirdiği enfeksiyonlar, ilaç kullanma..., doğum sırasında uzun ve zor doğum, plasenta ve göbek kordonu anomalileri..., doğum sonrası doğumdan sonra nefes alana kadar geçen sürenin uzunluğu, erken yaşta ateşli hastalık, başa hızlı darbe... ve kalıtsal ailelerde öğrenme bozukluğu olan başka kişilerin de olması etmenlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Öğrenme bozukluğunun ortaya çıkma nedeni ne olursa olsun, önemli olan ailelerin ve eğitimcilerin sorunun varlığını kabul edip çözüme yönelmesidir. Bu çocukların aileleri doğal olarak diğer anne babalara göre farklı duygular yaşarlar. Kimisi sorunun nedenini dışarıda görür ve çözümü, okul-öğretmen gibi dış etmenleri değiştirmekte arar. Kimisi suçluluk duyar, kızgınlık hisseder. Endişe veren bu durum, anne babaları depresyona kadar sürükler. Tüm bunlar, aslında sorunun varlığını kabul edememeyle ilgili tepkilerdir. Çocuk ve anne baba açısından en olumlu yaklaşım, anne babanın sorunun varlığını kabul ederek, çocuğa yardım yoluna geçebilmesidir. En uygun ve yeterli yardımın verilebilmesi şansı Evet, benim çocuğumda öğrenme bozukluğu var. diyebilmeyi yürekten başarmayla artar.

Öğrenme bozukluğu olan çocuk neler hisseder, neler yaşar? Hiçbir şeyi doğru yapamıyorum., Ben yeterince iyi değilim., Ben aptalım., Ben geri zekâlıyım., Kimse beni sevmiyor. gibi duygu ve düşünceler öğrenme bozukluğu olan ve psikolojik destek almayan çocukların hissettiklerinden yalnızca bir kısmı. Bu cümlelerden de anlaşılacağı gibi öğrenme bozukluğu nedeniyle yaşantısının ona sunduğu deneyimler, onun kendine ilişkin olumsuz düşünceler geliştirmesine yol açar. Çünkü, ailesi ya da öğretmeni çoğunlukla yalnızca olumsuz yönleriyle ilgilenir; olumlu yönleriyle ilgilenen pek olmadığından kendini sevmemesine ve kabul etmemesine yol açan duygu ve düşüncelere sahip olur. Kendi dünyasını hep yanlışlardan yanlış yazan, yanlış okuyan, yanlış hesaplayan oluşan bir dünya olarak algılar ve sonuçta kendini yanlış bulur hale gelir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://esaglikolsun.eniyiforum.net
 
Çocuklarda Öğrenme Bozukluğu 1
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Çocuklarda Öğrenme Bozukluğu 3
» Çocuklarda Öğrenme Bozukluğu 2
» Çocuklarda Tik Hastalığı
» Çocuklarda İnmemiş Testis
» Çocuklarda Bedensel Gelişim

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Türkiyenin En Kapsamlı Sağlık Forumu :: BELLİ BAŞLI HASTALIKLAR :: ÇOCUK HASTALIKLARI :: Çocuklarda Öğrenme Bozukluğu-
Buraya geçin: